Måndag

Då var det dags för åter en dag med regn och åter regn.
Vi vaknade av regnet verkligen bara öste ner och åskan var ute och mullrade runt, man kan ju vakna till trevligare väder.
Trodde faktiskt att det skulle bjudas på lite sol i dag för gårdagen var faktiskt rätt okej väder mässigt.

I dag kommer Sandra & Adam hit igen så då är det full styrka på barnaskaran igen! Nu är vi inne på det vanliga igen, alltså att det är varannan vecka hos oss.

I går fick jag världens ryck och gav mig på och städa barnens badrum, de städar detta själv men nu var det dags att rycka in och göra en rejäl städning. Det tog sin lilla tid.....

På sen eftermiddagen mötte vi upp min bror Stefan & hans Mirella inne på stan för en bit mat. Vi hamnade till slut på Gastons inne på Storgatan som numera ägs av Fredrik Ljungberg. Stefan & Mella börjar jobba i dag igen så det känndes som en skön avslutning på semestern med en lugn & avslappnad kväll. Fast jag & R fortsätter med lite mer semester:-)
Saga ritar på Gastons, har alltid några pennor och ett litet block med mig till henne när vi är ute och käkar.
Saga tillsamans med sin underbara moster & morbror.Jag & min älskade R.
Maten var jätte bra & det var mycket folk som var ute och åt, härlig semester & sommar stämning trots att solen lös med sin frånvaro.
När vi kom hem lyckades det nartuligtvis å börjar regna så då var Saga kvick på med stövlarna och fram med paraplyet och ut .

I dag kan jag lova att det räcker inte med paraply när vi ska gå ut, utan i dag är det full mundering med regnkläder som gäller för ut måste vi bara på ett eller annat sätt. För Saga är det inga större problem att ta sig ut i skit vädret för hon älskar sina regnkläder men det blir segare för min del.....

Annars vet jag inte riktigt vad som händer i dag. Får ta dagen som den kommer. R har åkt in till kontoret för att fixa lite små saker, så är det när man är egen företagare.
Jag hoppas på en stor förvandling på himmlen, från grått till blått!

Ha en bra måndag.


Kram Kram

Kommentarer
Postat av: Erika

här har vi sol och fint :)



fina bilder

2009-08-03 @ 10:00:03
URL: http://stoltmammatillmira.blogg.se/
Postat av: Amanda

Trist med regn. Här är det mulet men iaf uppehåll än så länge. Men jag tror det blir en dag hemma för oss iaf. Ludwig har spytt inatt så innan vi vet var det leder eller vad det beror på ska vi väl inte ut och sprida baciller. :o)

Hoppas ni får en fin dag trots regn.

Kram

2009-08-03 @ 10:39:02
URL: http://creyla.blogg.se/
Postat av: CiliaH

Hu ja det här vädret! Men det går nog att fördriva tiden ändå. Ut och hoppa i vattenpölar och testa gummistövlarna ;)



Kul att se en bild på dig och sambon. Fina ni är tillsammans. Att tösen er är söt visste du väl redan ;)



Kram

2009-08-03 @ 11:07:15
URL: http://ugglehuset.wordpress.com
Postat av: Elin (Edvinsmamma)

Tråkigt att det regnar hos er...här är det strålande solsken, och kunde jag skulle jag gärna bjuda lite av det fina vädret till er :)



Kramar!

2009-08-03 @ 11:07:47
URL: http://edvinsmamma.blogg.se/
Postat av: Marlene

Här har det regnat och åskat hela natten och inte slutar det.. :-/

Hoppas man finner någon form utav inspiration till att hitta på ngt! ;-)



Kram

2009-08-03 @ 11:51:15
URL: http://marlenesliv.blogg.se/
Postat av: Elin - Ett hus till oss

Vilken härlig kväll och avslutning på semestern. Vilken smart idé att alltid ha block och pennor med sig. Ha en fin måndag du också!



Kram!

2009-08-03 @ 12:46:08
URL: http://etthustilloss.blogg.se/
Postat av: JASAS.se

Så fina bilder, fina ni är! :)



Bra tips det med blocket och pennorna, förresten! :D

2009-08-03 @ 16:23:12
URL: http://jasas.se
Postat av: Anna

Vi har också haft tråk-väder hela dagen....

Nu vill vi ha sol igen ju..



Bra framtids-tips med papper och pennor =)

Det ska jag komma ihåg ;)



Kram på dig

2009-08-03 @ 19:46:04
URL: http://mammatillelvira.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0