Duktig tjej

Vilken underbar dag det var att vakna till i dag! Ingen storm men däremot en strålande sol:-) Inte speciellt varmt på morgonen men värmen kommer smygandes på förmiddagen.

I dag lämnade jag Saga på dagis på morgonen utan problem. Vi kramades och vinkade hej då och sedan sprang hon till de andra barnen med ett leende på läpparna.
Var och hämtade henne när hon ätit lunch, och dagen hade fungerat utmärkt bra. De hade tagit en promenad ner till stranden på förmiddagen och Saga strålade av lycka när hon berättade detta för mig:-)
Är så skönt för "mamma hjärtat" när allt fungerar som det ska och prinsessn är nöjd och glad.

Jag har passat på och gjort en massa ärende på stan i dag. Har även hunnit med och shopa lite höstkläder till Saga och även lite extra kläder som ska ligga i hennes låda på dagis.
En kofta från Lindex. En rosa väst som också kommer från Lindex.

Vi har varit och hälsat på hos mormor & morfar under eftermiddagen. Mormor har varit ledig i dag så det gäller att passa på då.
 Saga har en av mina gamla dockvagnar och leker med när vi är där. Perfekt att de har kvar en massa leksaker ifrån mig när jag var liten.

Jag är hemma själv med barnen i kväll också. R är i väg på någon föreläsning och är hemma någon gång av den senare delen utav kvällen. Ibland kan det var skönt att få vara hemma själv men i bland kan det också bli tjatigt och tråkigt...Vill absolut inte klaga på något vis, men jag tror att det är fler än jag som tycker så?!

Nu ska det fixas mat till 3st hungriga barn!! Bäst att sätta fart..

Tänkte faktiskt lägga Saga i vagnen i kväll, känner att jag behöver en rask långpromenad och då kan hon få äran att somna i vagnen för att sedan förflyttas in i den goa och mysiga sängen.

Ha en fin kväll


Kram Kram

Kommentarer
Postat av: Hanna

va skönt med en "leende farväl" på dagis... måste va jobbigt att lämna ett gråtande barn! =(



vilka fina kläder, och va mysigt saga och dockan ser ut att ha, hihi... ^^



kram kram

2009-08-19 @ 19:45:17
URL: http://hannaofsweden.se
Postat av: mammafiia

Ja de e skönt för ens mamma hjärta när barnen går in på dagis med ett leende=)

Så fina kläder=)

Ha en trevlig kväll=)

kram

2009-08-19 @ 20:10:13
URL: http://mammafiia.blogg.se/
Postat av: Elin - Ett hus till oss

Så mysigt att hälsa på hos mormor. Västen var verkligen söt :)



Kramar!

2009-08-19 @ 21:56:45
URL: http://etthustilloss.blogg.se/
Postat av: Josefine

Skönt att det funkar på dagis!



Jag tycker också det är lite jobbigt att vara själv på kvällarna - det händer ganska ofta eftersom mannen tränar..



kram och sov gott!

2009-08-19 @ 22:41:21
URL: http://blaeld.blogg.se/
Postat av: Emily

Åh vad skönt att det går så bra på dagis :) Duktiga tjejen!!



Super fina saker du köpt också :)



kramar

2009-08-20 @ 08:47:02
URL: http://emslo.blogg.se/
Postat av: Elin (Edvinsmamma)

Så skönt att lilla fina Saga trivs på sitt nya dagis! Sånt är så himla skönt :)



Jag jobbar som extravikarie och jobbar när jag behövs...ganska jobbigt eftersom det är svårt att planera något, men förhoppningsvis kommer det någon tjänst som man kan söka snart :)



Kram kram!

2009-08-20 @ 10:17:03
URL: http://edvinsmamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0