Pulkåkning

Efter jobbet var det bara att ge sig ut på pulkjakt. Saga skulle nödvändigt ha en pulka precis just med en gång.
Mormor hämtade tidigt på dagis i dag och det bar nartuligtvis ut till lekplatsen & pulkbacken direkt. Problemet var bara att mormor & morfar inte hade något pulka.......
Hon väntade med stor förväntan på att jag skulle komma med pulkan.
Snacka om att man var populär när jag dök upp!!
Det var bara att kränga på mössan på huvudet och ut i backen. Det värsta var att jag hade mina skinstövlar så jag frös lagom om mina fötter, de har knappt tinat fortfarande.......... & snöade gjorde det också.
Två av mina gamla klasskompisar Maria & Paula kom också ut med sina barn så det var full rulle. Vi gick i från årskurs 1 upp till 9 tillsamans & Maria är desutom gift med min kusin. Roligt att man träffas än i dag. Paulas dotter Bella är född 2 månader efter Saga så de har väldigt roligt ihop.

  Saga & Bella

När jag hade tappat känslen totalt i  mina fötter var det dags att köra hemåt men det ville nartuligtvis inte min lilla prinsessa, snacka om ramaskrik!!!!! Inte ofta hon blir arg & skriker men när hon väl blir det så är det rejält.........Hon lugnade sig när jag väl fått in henne i bilen och lovat henne 10 gånger om att hon ska få åka pulka med Bella i morgon igen.
Hon tyckte nog att det var skönt att komma hem ändå, för tröttheten kom smygandes ganska så snabbt när vi kom hem.



Det tar på krafterna att vara ute i snön & åka pulka....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0