Snöigt värre....

I dag har det snöat, ja i princip hela dagen nästa. Lite mysigt faktiskt tycker jag....... Skulle mycket väl kunna ta en pulka & ge mig ut i backen & leka lite grann. Får nog ta tag i det hela i morgon eller i helgen, bara ut och leta fram en liten pulka.

Jobbet har rullat på rätt okej i dag faktiskt, inga större problem. Man hade väll förväntat sig en del problem, men de löste sig smidigt. Kan kanske vara för att vi var smidiga och samarbetsvilliga. Vem vet, vem vet................

Robban & Adam har varit i Isaberg och åkt skidor i dag. R är överlycklig över att han kan åka skidor igen. Han bröt fotleden för ett antal år sedan & har inte kunnat åka skidor sedan dess. För något år sedan var han i Stockholm och special gjöt ett par pjäxor för att de ska sitta rätt runt den ihop lappade fotleden. De senaste dagarna har han varit ungefär som ett litet barn som väntar på jultomten..........
Nu är han däremot helt slut efter en dag i skidbacken, däckat i soffan.  Men de ska på det i morgon igen säger de. Då bär det tydligen av till Vallåsen i stället.

Lill snuttan sussar gott som vanligt vid denna tiden. Hon var totalt slut när kvällen kom. I dag fick hon vara på dagis tills jag slutade jobbet. Hämtade henne vid 15 tiden. De var 6 st barn utav 18 när jag kom, snacka om lungt för personalen mot vad de är vana vid!
Saga var så stolt & lycklig över att hon hade lyckats & vågat åka aldeles själv i pulkan ner för lilla backen de har inne på gården på dagis. Det är de små sakerna som förgyller vardagen.........

R gjorde en super god potatis & purjulöks soppa i kväll. Den var verkligen toppen!!!! R är den som står för matlagningen hemma hos oss och det är jag evigt tacksam för. Han kan verkligen laga mat & framför allt tycker han att det är roligt. Jag är ingen höjdare på matlagnign. Jag kan om jag måste, men det måste jag inte när  han är hemma!!!!! & det tycker jag är kanon!!!!!! Jag måste nog villigt erkänna att jag har blivit bortskämd.............

I morgon är det fredag & det ser vi fram emot då helgen tittar fram bakom knuten!

Ting ting

//Maria

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0