¨Vänner

Saga vaknade 08.20 och det är verkligen sovmorgon för henne, väldigt sällan hon sover så länge. Det känns som om infektionen hon har i kroppen tar på hennes krafter. I dag är första dagen på denna vecka som hon har varit ute och lekt. Saga har rastat mormor på lekplatsen och i skogen......

Sessan ville absolut inte följa med mig och moster Mirella till stan. Det var bara "nej nej mamma jag vill vara hos mormor". Okej in med alla grejer i bilen och iväg.
Robban har varit duktig och kört i väg en del möbler som vi inte får plats med längre och även kört massa dynga till tippen, han har varit duktig med andra ord.

I dag träffade jag min underbara vänn Anette och hennes son Noel när vi var och handlade. Saga och Noel är födda med ett par dagars skillnad. Saga är född den 18 dec -05 och Noel 23 dec -05 så vi gick i samma föräldra grupp när vi väntade barnen och även i samma grupp när de var födda.
Vi bodde i samma område innan, enbart 3 min i gångavstånd. Vi träffades i princip nästa varje dag när vi var mamma lediga.
Innan sommaren flyttade de till Söndrum och helt plötsligt så träffades vi inte så mycket längre då det är jobb och grejer som tar över vardagen...
Men nu har vi också flyttat och har ganska närma till varandra igen, helt underbart!!!!
Barnen leker kanon bra tillsamans och de saknar verkligen varandra. Saga frågar jätte ofta efter Noel.
De väntar barn nu till sommaren och Anette är jättefin med sin mage. Önskar dem all lycka!!
Jag har verkligen saknat hela familjen Kjellsdotter/Jansson, de är underbara vänner.

Melodifesrivalen är full igång och jag vet inte om jag tycker det är speciellt bra igentligen......känns som att det är på väg att spåra ut eller något liknande........vad vet jag, vad vet jag.........men ändå så måste jag titta på det!


Ha en fortsatt trevlig lördag!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0