Vatten, vatten, vatten

Jag blir så trött!!!!!!
Vi har byggt ett helt nytt hus. Har bort här nu i ca 3 veckor. Efter en vecka fick vi vattenskada. En slang till vattenberedaren hade lossnat och den står i tvättstuglan. Nartuligtvis har vattnet vandrat under golvet och in i två sovrum och även en bit ut i barnens allrum. Parketten måste nu bytas.
I kväll var vi på en liten afterwork på Lilla Helfwetet, Saga var också med. När vi kommer hem går Saga in på en av våra toaletter och så ropar hon efter mig. Jag hör bara något med vatten på golvet. Snacka om att jag fick bråttom in på toa. En stövel i handen och en på.
Ja visst, där rinner det vatten från en utav de inbyggda kranarna, ner på väggen och vidare ut på golvet!
Jaha då var det dags igen. Bara att börja leta rörmokare, måste fixas nu och inte på måndag.

Underbart kul och skönt med ett helt nytt hus, men nu börjar det bli lite tjatigt med det här vattnet som tydligen lever sitt egna liv.

Lill Sessan har somnat för kvällen. Nöjd som bara den!! Hon har varit hos mormor & morfar hela dagen eftersom magsjukan härjar något fruktansvärt på dagis just nu.

Så nu är det soffan som gäller för mig och Robban.


Tjingeling!!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0