Flitig

Jösses vad tiden springer i väg när man har roligt, hi hi roligt vet jag kanske inte direkt om vi har haft men jag har absolut varit flitig i dag. Känner mig som flitiga Lisa:-)
Vi lyckades faktiskt komma i väg och köpa lite nya fräscha blommor på förmiddagen, eller rättare sagt hinner det nästa bli middag för de öppnar ju 11 på söndagar.
Blommor blev det i allefall. Klockan har en viss förmåga att bara springa i väg när jag är och ska köpa blommor. Förstår inte detta riktigt..Känns som om jag kan gå i en evighet och välja bland alla växter och titta på alla fina krukor. Har har köp stopp på krukor enligt min gullige sambo, förstår inte riktigt varför hihi:-)

Mormor var gullig och hade lite middag färdig till oss när vi var klar med växt inhandlandet.
Saga var snabb att dra med sig morfar ut på lekplatsen efter maten för att gunga. Efter 10 min kommer hon springandes för det började droppa lite från himmlen, snabbt på med alla regnkläderna och när hon gick ut regnade det inte.
Jag sa till henne att hon inte behövde ta på sig regnkläderna för det kommer inte bli något regn, men de skulle på även gummistövlarna!
Så här fin gick hon ut och forsatte å leka med solen framme.

När kaffet var avklarat styrde vi bilen hem igen med mormor & morfar som sällskap.
Morfar har varit gullig och lekt med Saga då jag och mormor har röjt både lite här & där. Har tömt hela Sagas byrå med kläder och fått in allt i hennes nya garderob som är inbygg i hennes rum, precis som en klädkammare.
Helt plötsligt fanns det plats för leksakerna igen:-)
De var helt underbart skönt med att få lite hjälp med Saga under tiden så man få vara vid och slippa bli avbruten hela tiden.
När mor & far for hem fortsatte jag en stund till, finns alltid att någonstans att städa & plocka i detta hus....
Sandra & Adam har varit duktiga och städat sina rum och de badrummet som de använder. I morgonbitti åker de till sin mamma och ska vara där i 3 veckor.

Nu ska jag ta och hänga lite tvätt sen är det nog sängen som gäller.
Ska upp lite tidigare i morgon och hämta R på Eurostop när de kommer hem, kan bli allt mellan 05.00 - 09.00 beroende på hur det flyter i trafiken under natten. Längtar efter honom nu:-)

Kram kram

Kommentarer
Postat av: £lli£

Kan förstå att du längtat;)

Ja, det är ett riktigt gott recept!

Helgen har vart bra men det är svårt att aktivera barnen inne ( o ute i regnkläder ) nu när det är så trist! har ni likadandt väder?? Hoppas helgen vart bra hos er. Trevlig kväll! KRAM=)

2009-07-12 @ 23:19:44
URL: http://lorez.blogg.se/
Postat av: Alexandra

Du verkar vara en bra mamma!



Ha en trevlig sommar!!!

2009-07-13 @ 00:29:07
URL: http://pianot.blogg.se/
Postat av: maria

Saga är väldigt lik dej!

2009-07-13 @ 02:22:47
URL: http://babyyoucancallmesven.blogg.se/
Postat av: CiliaH

Ja gissa om ringen blir fin! Så lycklig!



Vad effektiv du var igår då :) Härligt när man får undan en massa!

Duktiga kids som städat med.

Hoppas du fick hem mannen i rimlig tid med :)



Kram

2009-07-13 @ 08:43:39
URL: http://ugglehuset.wordpress.com/
Postat av: Amanda

Jag kan också gå och titta och välja och vraka i timmar när jag är och handlar växter och krukor. Växterna ger så mycket till ett hem tycker jag!



Skönt att ni fick en fin dag igår. Vad söt Saga var. ^^



Idag mår jag lite bättre igen så idag ska vi ut och motionera jag och Ludde. :o)

Eller ja, jag motionerar och han sitter i vagnen. :oP



Kram

2009-07-13 @ 09:02:53
URL: http://creyla.blogg.se/
Postat av: Elin

Vad kul att köpa blommor! Krukor kan man aldrig ha för många av, jag håller med dig ;)



Sv: Tack vad glad jag blir!



Ha en fin dag!

2009-07-13 @ 09:57:17
URL: http://etthustilloss.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0