Träplankor

Blev faktiskt lite sovmorgon i dag. Saga sov till 07.30 och det är länge för att vara hon.

Solen har försvunnit i dag men det är rätt skönt i luften ändå, känns som om vi blivit lite bortskämda nu dessa dagarna som det har varit hur fint väder som helst.

Jag, R och Saga har varit i väg och tittat på trä till vår uteplats i trädgården. Att det ska vara så svårt och välja lite träplankor. Hade jag fått bestäma hade det redan varit kirrat!! Är väl inte så mycket att åka runt för överallt i varenda butik och glo....och tråkiigt är det desutom, Saga håller med mig fullständigt! Tur man har medhåll från någon....
Nu är det gjort i allefall så nu är min R nöjd för dagen.

Middagen är precis avklarad för Sagas del. Potatismos, köttbullar och skivad gurka stod på menyn i dag.



Ska försöka locka med R ner till Plantagen om en lite stund. Jag behöver en lite högre kruka som inte är för vid. Saga har ett önskemål om att ha påskris på  framsidan av huset vid entrén och detta ska jag nartuligtvis uppfylla hade jag tänkt.
R var så duktig och slängde den stora krukan som vi hade på framsidan i det gamla huset. Smidigt och slänga en massa när man flyttar.....Men visst nu får jag chansen att byta ut alla krukor!!

Fick en fin bukett med tulpaner av Ulla som var här och hälsade på oss i går kväll. Jag älskar verkligen tulpaner!!!
                                                                            

I går när jag och Saga var i väg och handlade på Maxi köpte jag en bukett med tulpaner men de hänger redan över kanten på vasen, snacka om att jag blev besviken när jag såg det på morgonen i dag. Lär nog inte köpa fler tulpaner där!

Kommentarer
Postat av: Josefine

Härligt med sovmorgon! Även här är det trädgårdsarbete på gång!

2009-03-21 @ 15:16:42
URL: http://blaeld.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0