Pausdag

Torsdag i dag och ledigheten börjar lida mot sitt slut...fast tre dagar till hinner vi njuta här innan det är dags för jobb och dagis igen.
Saga börjar får ångest inför dagis igen märker jag. Hon frågar varje dag nu om hon ska dit, och när jag säger nej så skiner hon upp som en sol. Hon pratar mycket om sitt gamla dagis och säger att hon saknar det och hellre vill gå där än på det nya.
Det gör verkligen ont i mig när jag hör detta:-( Jag vet att hon trivs på det nya också även om det är höga berg och djupa dalar emellanåt.
Jag är glad att vi har mormor som hjälper till och hämtar henne tidigare vissa dagar & även att hon kan få vara ledig helt någon dag i veckan. Vi får göra det bästa av det hela.--)

Idag blir det ingen pulkaåkning eller pulsande i snön, vi tar en pausdag.
Jag och Saga har varit i stan och handlat lite. Jag behövde lite nya jeans tajts då de svarta paret inte är svarta längre utan i någon mer grå färg...blev även ett par blåa också. Köpte lite annat smått & gott med.
Saga behövde lite nya strumpor och lite nya vanliga tajts.

Vi möte upp R inne i stan så gick vi och åt lunch tillsammans, gäller att passa på när vi kan & har tid!

Var även och köpte en ny flaska med JojobaOil från DERMANORD till Sagas lilla torra kropp. Hon känns ungefär som ett sandpapper på kroppen.
Natten har bestått av kliande, kliande och åter kliande och jag håller på bli fullständigt galen, så vidare gott har vi inte sovit i natt. Men det ska det bli ändring på nu!

På vägen hem körde vi inom blomsteraffären och köpte tulpaner, så nu har jag slängt ut alla julblommor som bara känns hur tråkiga som helst. Ut med det gamla och in med nytt & fräscht:-)



För en lite stund sedan pep det till i min mobil att mitt paket från H&M har kommit, så nu väntar jag på att R ska komma hem så slipper jag dra ut Saga i kylan igen. För jag kan ju absolut inte vänta tills i morgon med att hämta paketet, HiHi!


Ha det gott



Kram Kram

Kommentarer
Postat av: Annas inspiration

Vackra tulpaner & roligt mef H&M paket :-)



Hoppas sessan kommer trivas bättre på dagis framöver.



kram

2010-01-07 @ 19:11:26
URL: http://annasinspiration.blogg.se/
Postat av: MammaFiiia

Skönt med ledigt, men skönt att komma tillbaka till vanliga rutiner igen=)

Här ska allt juligt ut i helgen=) Granen åker ut imorrn då Jossan välte den innan idag och tiden hann inte till att släpa ner den för alla trappor och bort till sophuset hehe



Kramar

2010-01-07 @ 20:06:05
URL: http://fiiias.wordpress.com
Postat av: Nina - Glamourmamman

Härliga tulpander :-)

Idag har Olle varit i Halmstad och besökt Pippi-lekplatsen - han var grymt nöjd :-)

Ha en mysig kväll!

Kram Nina

2010-01-07 @ 20:11:57
URL: http://glamourmamman.blogg.se/
Postat av: Martina

hej!

låter som ni haft en bra dag! jobbigt när dottern din säger så:( men hoppas de kommer gå bra att lämna henne på dagis sen.



vackra tulpanner:D

kram

2010-01-07 @ 20:49:47
URL: http://beautywolf.blogg.se/
Postat av: Milla

Vad skönt med en pausdag, det behöver man verkligen ibland :) Hoppas hon kommer på andra tankar om dagis så allt går bra när hon ska börja igen.



Kramar

2010-01-07 @ 21:30:20
URL: http://sagabus.blogg.se/
Postat av: Nina

å tack så jätte mkt vännen :D

2010-01-07 @ 21:51:13
URL: http://modesida.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0