Blommor

I dag har jag och Saga bjudit morfar på middag, tyckte allt att det var vår tur i dag:-) Saga fick bestämma vad det skulle bjudas på & det var ingen tvekan om den saken utan det skulle bjudas på spaghetti & köttfärssås! Jag tyckte vi kunde göra något annat, men icke så nicke hon hade bestämt sig. Det blev bra ändå och morfar tyckte det var jätte gott.

Efter lunch körde vi i väg för att köpa lite blommor, jag har dille på att köpa blommor & krukor. Har fått köp förbud av R när det gäller krukor, kan inte riktigt förstå detta...Köpte faktiskt bara 1st ny kruka i dag då Saga behövde en till sin nya hylla och jag hade ingen med den rätta färgen hemma, så synd:-)

Eftermiddagen har vi tillbringat ute då min lilla tjej började tröttna på mitt rännande i blomster affärer. Först var vi på lekplatsen och gungade länge (kändes som en hel evighet) tur morfar var med och puttade på gungan. När hon änteligen var nöjd med gungandet gick vi till skogen och plockade hallon & björnbär. Fanns verkligen hur mycket bär som helst och lyckan var fullkomlig hos min lilla goa tjej, hon är fullkomligt galen i alla sorters bär.
När vi stod där mitt ute i skogen började det åska så det var bara att traska hemmåt i ganska raskt tempo .
Saga blev trött i benen och fick åka snålskjuts på morfar.

Jag och Saga har slagit oss ner i soffan och min duktige R håller på och förberder en del mat inför morgon kväll då vi ska ha lite gäster.


Jag önskar er alla en fortsatt trevlig kväll


Kram Kram

Kommentarer
Postat av: Elin (Edvinsmamma)

Karlar förstår inte sånt där med rätt färg och att det ska matcha resten av rummet...för min sambo är likadan oc htycker att det är "onödigt" ;)



Gott med lite bär! Vi har också plockat en massa blåbär, och som du skriver finns det nästan hur mycket som hellst! Härligt med ett bra bärår :)



Kram kram!

2009-08-13 @ 22:01:06
URL: http://edvinsmamma.blogg.se/
Postat av: Nina

vi bodde vid kato darato. nära agia marina och platanias.. innan dess dåra om man ser från chania... så det var innan er.. hur var det där? va det fint?

2009-08-13 @ 22:14:27
URL: http://modesida.blogg.se/
Postat av: Marlene, BF+4

Tack & Detsamma! :)

Ja nu håller vi tummarna för de, hihi. Kram på dig!

2009-08-13 @ 23:36:07
URL: http://marlenesliv.blogg.se/
Postat av: Annas inspiration

mysig dag!



sv: tack, vi anlägger en ny trädgård.



ha en bra dag

kramar Anna

2009-08-14 @ 09:13:32
URL: http://annasinspiration.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0