Skyfall

Jösses vad det har regnat och åskat i natt! Det var några helt makalösa skyfall så i dag är det blöööötttt ute. Men i dag skiner faktiskt solen så vi får hoppas att den stannar framme hela dagen & torkar upp lite grann.

Fredag är det i dag & det gillar vi:-) Tycker nog fredagar är en av de bästa dagarna i veckan, får alltid en härlig känsla när fedagen kommer.

I dag ska jag & Saga ta och städa här hemma. Vi ska ha lite vänner på middag i kväll & då vill jag ha det fint när de kommer.
Vi har nu bott i vårat nya hus i drygt ett halvår men fotfarande är det jätte mycket bygg damm kvar i luften. Vi har vita lister och på dessa ligger det en massa svart damm, kan dammsuga de varenda dag...Undrar hur länge det ska hålla på så?!

Som sagt var så var jag och köpte blommor i går, köpte då en solros som jag tänkte ha i en hög smal vas på en utav toaletterna. Men den tanken sket sig....stammen på solrosen var alldeles för tjock så jag fick inte ner den i vasen! Nu får den stå i en bamse stor vas i stället ute i köket/vardagsrummet, gillar inte riktigt när  mina tankar inte går i lösning:-(
Jag tycker att solrosor är helt underbart fina:-)

Vad ska ni hitta på i dag?


Ha en underbar fredag!


Kram Kram

Kommentarer
Postat av: Nina

jag bodde i platanias för tre år sen. å nu var det en massa som hade ändrats. mer shopping. vissa restauranger va borta. å så hade det kommit till flera.. va mkt livligare nu än förut..



då badade vi aldrig på stranden. för den va så skitig. mycket fimpar å så. så vill höll till i vid vår pool med.. så skönt.. skönt å slippa sanden å allt salt med.. :D

2009-08-14 @ 09:58:58
URL: http://modesida.blogg.se/
Postat av: Marlene, BF+5

Håller med dig om att solrosor är fina! :) Hoppas att ni får en jätte fin helg! Kram kram..

2009-08-14 @ 12:18:36
URL: http://marlenesliv.blogg.se/
Postat av: Amanda

Härligt med sol idag iaf. För min del får det gärna regna över nattetid. ^^



Hoppas ni får en fin dag och trevlig helg!

Kramar

2009-08-14 @ 12:47:15
URL: http://creyla.blogg.se/
Postat av: Johanna UNG 2BARNSMAMMA

Jag tycker det är lite mysigt med åska! Så länge den inte slår ner.. ;)



Vad jobbigt det är med byggdammet..man blir halvt tokig på sånt där. Hoppas det försvinner snart..själv dammsuger man varje dag just nu då man har små kattungar som stökar ner värre än barnen. :-O



Ha en härlig dag! Kramar

2009-08-14 @ 13:00:30
URL: http://johannajois.blogg.se/
Postat av: Annas inspiration

Härligt med besök ikväll!

minns hur det var med allt damm..puh



sv.vårt hus är fyra år gammalt.



ha en bra dag!

kramar

2009-08-14 @ 13:13:43
URL: http://annasinspiration.blogg.se/
Postat av: Frida

Åh avd synd, förstår precis hur du menar, jag blir oxå så arg när saker & ting inte fungerar som jag tänkt.

Hoppas att solen fortsätter att skina & att ni har en härlig dag.

Kramis<3

2009-08-14 @ 13:44:30
URL: http://fantastiskamamman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0