Fika

Vilken underbar kväll vi hade i går!
Det fina vädret var ju med oss så vi satt ute och åt förrätten sedan flyttade vi in i deras nybyggda lilla lusthus, supermysigt.
Robban & Tuve studerar något i trädgården..
Grillat stod det på menyn, kalas mumsigt och jag åt så jag nästan sprack. En del vin blev det också....Det var verkligen skönt att få vara lite barnfri och äta i lugn och ro. Det är inte det att Saga är speciellt "jobbig" eller något liknande att ha med sig tvärtom, men ibland är det skönt att bara få vara jag och inte vara mamma bara.
Vi tackar Tuve & Johanna för en fantastisk trevlig kväll!!

Saga hade sovit jätte gott hela natten hos mormor & morfar, hon bara älskar att få vara där. Eftersom mormor skulle jobba i dag så åkte tjejen med henne till jobbet. Tur att mormor har ett sådant jobb så Saga kan vara med utan problem.
Jag körde upp till golfklubben vid 9 för att hämta Saga, men inte skulle hon åka hem. Nä nä, så jag gick och köpte lite frukost och tänkte att vi kunde stanna en liten stund då. Men den lilla stunden blev till 12.15! Hon hade fått för sig att hon skulle äta middag där också.
Hon känner sig som hemma på golfklubben och kan fördriva en hel dag där utan större problem.
Änteligen redo för att åka med sin trötta mamma hem..

I dag är jag en riktig trötter. När vi har varit iväg sent en kväll är jag riktigt seg dagen efter, inte bakfull eller något liknande men helt seg och trött i skallen. Visst blev det en del god dricka men det är ju inte första gången det har blivit det. R säger att jag börjar bli gammal så det är därför, HiHi, vet inte om jag vill tro på honom riktigt:-)

Snart ska vi bege oss ut på våran gata här utanför huset med fikakorg.
Vi bor i ett helt nybyggt område och nu är det någon som har kommit på att vi ska ha gatufika i eftermiddag och prata om olika saker. Jag är inte mycket för sådant här men R tycker att vi absolut ska vara med, så det är bara för mig att dra upp min sega kropp och skalle ur soffan nu och göra fika...kul va?

Kommentarer
Postat av: Marlene - Mamma till Ned <3

Tack så mkt! =) Blir alltid så glad för dina kommentarer! Kram

2009-08-23 @ 17:07:13
URL: http://marlenesliv.blogg.se/
Postat av: Em

Ooh, vin är något jag har suktat efter hela graviditeten. Snart så! Eller, jag ska ju förhoppningsvis amma, men något glas kan man nog unna sig ;)



Mysigt med lusthus, det vill jag också ha i framtiden. Very Madicken ;)

2009-08-23 @ 19:58:54
URL: http://mammaochbullen.blogg.se/
Postat av: Josefine

Hoppas fikan blev ok. Jag är inte heller så mycket för just sådana sammankomster! : )

2009-08-23 @ 20:10:42
URL: http://blaeld.blogg.se/
Postat av: Frida

Jag blir alltid alldeles död i kroppen efter en sen kväll.....

Hoppas att både kropp / knopp känns bättre nu.

Massor av kramar<3

2009-08-23 @ 20:45:29
URL: http://fantastiskamamman.blogg.se/
Postat av: Anna

Förstår dig helt.. själv brukar jag inte bli människa på flera dagar.. även om jag så bara tagit några glas.



Va härligt att ni hade det trevlig i alla fall =)



Och du... Saga kanske blir nästa Annika Sörenstam eller nåt ;)?

Kram

2009-08-23 @ 21:54:27
URL: http://mammatillelvira.blogg.se/
Postat av: Madeleine

Låter som en trevlig avslutning på helgen!! Händer idag då??

2009-08-24 @ 08:28:11
URL: http://www.muppsan.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0