Rätt eller fel?

Besöket inne i stan gick smidigt och bra för det var inga tjatiga män med i dag:-) Utan det var endast shopping sugna kvinnor och en liten prinsessa förstås. Är sjukt skönt att Saga är nöjd med att springa in & ut i alla olika butiker, är bara hon mätt i magen så är allt till belåtenhet för fröken.
Denna höst jacka shoppade jag bland annat till Saga, rea & halva priset .

Saga åkte med mormor hem efter stan. De skulle cykla ut i skogen och se om hallonen var mogna.
Jag & barnen ska äta middag hos mormor & morfar i kväll. Lax tror jag att det bjuds på, mums:-) Skla bli skönt att slippa laga mat i kväll..

I bland blir jag så fruktansvärt trött & less på folk i min omgivning som har synpunkter på¨ens liv och hur man hanterar olika saker.
En sak som har varit uppe på tapeten är det att Saga dricker välling. Hon dricker välling både morgon & kväll och detta tvingar jag absolut inte henne till, men däremot är jag väldigt glad & nöjd över att hon vill ha välling.
Någon tycker då att hon är förstor för att göra detta. Vad då förstor för att dricka välling??? Hon fyller 4 år till jul, hon är väll inte för gammal för det? En del vuxna dricker också välling!
Då Saga äter frukost på dagis och dessutom inte är speciellt förtjust i att äta frukost tycker jag att det är tryggt & skönt att hon har druckit välling tidigt på morgonen för då får hon i sig nyttiga saker som hon behöver.
Ska även poängtera att jag absolut inte byter ut något mål mot välling, bara så det inte missuppfattas.

Kan bara bli så trött på sådan här saker. Varför ska man behöva försvara sig hela tiden mot vissa människor? Sådant gör mig irriterad.

Färdig gnällt för i dag, men var bara tvungen att skriva det då det gnager i mig när jag får höra sådan skit saker!

Nu ska jag ta och fixa lite här hemma innan det är dags att fara i väg igen.

Kram Kram

Kommentarer
Postat av: MammaFiia

TACK vännen för din fina kommentar.



Mina barn dricker oxå välling och sonen e ju strax över 5. Morgon och kväll dricker dom och ja tycker de e jätte skönt då dom e som ja och inte gillar att äta frukost direkt på morgonen.

Men folk ska alltid ha synpunkter på nåt,

Man känner sina barn bäst och ska göra de som hjärtat och magen säger=)

Så kul med shopping=)



Kramar

2009-07-11 @ 19:43:40
URL: http://mammafiia.blogg.se/
Postat av: CiliaH

Folk har sååå mycket åsikter om saker och ting som de inte har med att göra. Tröttsamt men bara att skita i. Var och en känner sitt barn bäst ju!



Kram

2009-07-11 @ 20:22:37
URL: http://ugglehuset.wordpress.com/
Postat av: jasse

Hihi visst är den söt. Är faktiskt köpt på gekås! =) Kram

2009-07-11 @ 20:45:00
URL: http://jassenilsson.blogg.se/
Postat av: Frida

Jag drack välling tills jag var 11 år, så hon har många år kvar ;D.

INTE ska du bry dig om vad andra tycker så länge du & din familj mår bra. Energitjuvar ska man radera på momangen...

Kramis<3

2009-07-11 @ 21:12:24
URL: http://fantastiskamamman.blogg.se/
Postat av: Em

Det är frustrerande när folk alltid tycker sig ha rätten att lägga sig i allting, men in the end så är det ju dig och ditt barn det handlar om - ditt eller erat beslut! Om både du och din dotter känner er nöjda med vällingsituationen så är väl det bra, varför klaga? Folk måste ha för mycket tid över nu på sommaren, hihi ;)

2009-07-12 @ 13:16:41
URL: http://mammaochbullen.blogg.se/
Postat av: juliasbullar.blogg.se

vilken söt jacka! :*

2009-07-31 @ 15:22:00
URL: http://juliasbullar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0