Nagel lagning

Dagarna rusar förbi, även denna vecka...har svårt att förstå vad tiden tar vägen. Mitten utav veckan ännu en gång utan att jag knappt har hunnit å blinka.

Idag hade vi en mycket bättre morgonlämning på dagis, inga tårar överhuvudtaget utan det var en pigg & glad tjej som tyckte det var skoj att komma till dagis.
I går var hon hemma med mormor då jag behövde jobb fler timmar än planerat.

Våra förkylningar sitter kvar, men livet fungerar ypperligt bra ändå:-)

I går på lunchen var jag i väg & köpte två par skor till Saga som ska med på semestern. Eftersom jag har måttet på hennes fötter, så brukar det fungera bra att köpa till henne även om hon inte är med. Men icke så nicke att det blev lyckat denna gång.
Båda paren var på tok förstora, tröttsamt men sant. Blir att åka tillbaka inom de närmsta dagarna att lämmna tillbaka dem:-(
Måste försöka hinna ut & titta på lite linnen & toppar till mig själv också innan vi åker, tyckte det såg skralt ut i garderoben med sommarkläder.


 Detta har mormor varit & köpt på H&M till Saga, eller Saga var med & fick bestämma lite själv. Tack säger vi till snälla mormor!

I eftermiddag ska Saga följa med mig till Emelie som gör mina naglar. Lyckades på något konstigt sätt bryta en nagel i helgen, så det är dags för en liten lagning. Tack & lov är det sällan det händer.
Saga tycker det ska bli jätte roligt å få följa med, då hon vet att där är en massa fina lack med glitter:-)

Dags att återgå till jobbet så jag hinner komma i från i tid.



Ha en fortsatt bra dag & var rädda om er.



Kram Kram

Kommentarer
Postat av: Frida-Fantastiskamamman

Åh vad kul att fixa naglarna...jag BORDE göra det jag med men "so much to do and sp little time" hihi..

Kramar<3

2010-03-10 @ 13:56:11
URL: http://fantastiskamamman.blogg.se/
Postat av: Mamma Russin

hej gumamn..:)



så roligt att göra naglarna, men jag kan inte har "fina" naglar på mitt jobb.. jag brukar kunna spara ut mina egna så de blir jättelånga, men så fort jag börjar jobbar så ryker de.. en efter en.. :(



vart är det ni ska åka på semester? jättefina kläder saga fått.. snäll mormor..:)



KRAM

2010-03-10 @ 16:02:58
URL: http://enburkrussin.se
Postat av: Elin - Ett hus till oss

Vilka jättesöta kläder, vad snäll mormor är! Så lyxigt med lite nagelfix. Jag önskar dig en mysig kväll! Kram Elin!

2010-03-10 @ 19:06:33
URL: http://etthustilloss.blogg.se/
Postat av: Milla

Vilken snäll mormor hon har som köpt så fina kläder till henne :)

Hoppas ni har haft en fin kväll och att ni fick fina naglar båda två :)



Kramar

2010-03-10 @ 20:38:00
URL: http://sagabus.blogg.se/
Postat av: Anna

Va skönt med smärtfri dagislämning =) Hoppas det får fortsätta så!

Vilka fina kläder..visst åker ni snart?

Kram

2010-03-10 @ 20:57:48
URL: http://mammatillelvira.blogg.se/
Postat av: Hanna

jag lyckas ofta få med mig fel storlek hem, trots att jag mäter lillemans fötter! enoying!!



vart ska ni åka föresten? måste helt ha missat...



kram kram

2010-03-10 @ 22:06:39
URL: http://hannaofsweden.se
Postat av: Amanda

Inte kul att bryta en nagel men skönt att det går så lätt att fixa igen. jag har aldrig gått och fått naglarna fixade men kanske borde göra det egentligen. Mina naglar är katastroftunna och går alltid av. Vet inte om jag ändå är hopplöst fall som inte går att göra något åt? :P



Vilka fina kläder Saga fått. Hoppas ni hittar skor åt henne som passar med.

Kramar

2010-03-11 @ 06:54:32
URL: http://creyla.blogg.se/
Postat av: CiliaH

Kan tänka mig att det är spännande att föja med när du gör vid naglarna. Det måste ju vara rena paradiset för en liten tjej :)



Det är någon typ av plåtfolie på typ spånskiva vi har över bänken i köket. Har dålig koll på exakt vad det är, för mannen gjorde köket ett par år innan jag flyttade hit.



KRAM



Kram

2010-03-11 @ 10:54:26
URL: http://ugglehuset.wordpress.com
Postat av: Linda

Till och börja med; tack tack...men jag är inte mer fighter än nån annan, men jag tror däremot att man alltid har någon form av val i livet och jag valde att inte bli sittande i rullstol utan jag valde att kämpa på. Det går framåt, sakta men säkert.



Det är med naglar har jag funderat på.

Jag med det liv jag lever, med småbarn, studier, VFU och djur i allmänhet, håller såna naglar för det?? Mina vanliga naglar håller inte för den SG som jag nu genomför och naglar bryts ofta vid lekar och arbeten.

2010-03-11 @ 13:20:07
URL: http://banton.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0